A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
MINI EURO 6 - FELKÉSZÜLTEN AZ 6D-TEMP-RE.
MI AZ RDE2?
Az RDE2 a szigorú Valós Vezetési károsanyag-kibocsátási tesztelési és monitorning lépések második lépcsője.
A teszteket az EU a WLTP (World harmonised Light vehicle Test Procedure) harmonizációjaként vezette be 2017-ben - célja pedig az autók környezetbarátabbá tétele volt, első sorban a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátás csökkentése által.
Az RDE az autókban speciálisan beépített berendezéseket alkalmaz a károsanyag-kibocsátás ellenőrzésére - nemcsak laboratóriumi, hanem valós környezetben is, többféle körülmények között, mint például:
- Különböző tengerszint feletti magasságok és hőmérsékletek
- Emelkedőn és lejtőn való vezetés
- Városi és vidéki utak, valamint autópályák, különböző sebességek mellett
MI A KÜLÖNBSÉG AZ EURO 6, AZ EURO 6D ÉS AZ EURO 6D-TEMP KÖZÖTT?
Az Euro 6 előírásokat az EU 2015-en vezette be a kipufogók károsanyag-kibocsátásának szabályozása érdekében, amely előírta a közúti járművek által kilométerenként engedélyezett környezetkárosító gázkibocsátást. A lépések jelentős eredményekre vezettek, a tesztek azonban számos kritikát kaptak, ezért frissítésre kerültek, hogy még tisztább képet nyújtsanak a valós utakon elérhető károsanyag-kibocsátási szintekről.
Az Euro 6 hatálya alatt a benzines és a dízel járművekre eltérő előírások vonatkoznak, mivel ezek eltérő mértékű káros anyagokat termelnek.
2019 szeptembere óta minden újonnan gyártott és forgalomba helyezett jármű meg kell, hogy feleljen az úgynevezett EU6d-TEMP standardnak. Ennek megfelelően minden autónak át kell esnie közúti tesztelésen, amelynek során annak károsanyag-kibocsátási szintje megfigyelésre kerül. A korlátok a laboratóriumi teszteknél magasabbak, és első sorban a szén-monoxidra (CO), a nitrogén-dioxidra (NOx) és a káros részecskékre (KR) terjednek ki.
Dízel járművek | Benzines járművek |
---|---|
|
|
Az EU kipufogógázokra vonatkozó károsanyag-kibocsátás standardja meghatározza a kipufogógázokban található károsanyag-kibocsátás szintjeit, például a nitrogén-oxidok és a szilárd részecskék mennyiségét az EU-ban. A limitek a motortól és a jármű jellegétől függően eltérnek.
Az RDE tesztelés során az NOx küszöbértékek immár módosításra kerültek:
- dízel járművek esetében kb. 128 mg/km értékről 80 mg/km értékre
- benzines járművek esetében pedig kb. 96 mg/km értékről 60 mg/km értékre
A korábbi standardok (Euro 6d-TEMP) hatálya alatt típusengedélyt kapott járműveket újratesztelni és szükség esetén átépíteni szükséges a 2021 januárja utáni értékesítés előtt. 2021 januárjától valamennyi új autó meg kell, hogy feleljen a valós életet szimuláló Euro 6d károsanyag-kibocsátás tesztnek, amelynek alacsonyabb küszöbértékei gyakorlatilag a laborértékeknek felelnek meg. 2020 júliusában a MINI valamennyi MINI Countryman modellt optimalizált, így azok Euro 6d-TEMP-kompatibilisek. A további MINI modellek hamarosan követik példáját.
MIT JELENT AZ EURO 6D ÉS AZ EURO 6D-TEMP NEKED, MINT MINI-VEZETŐNEK?
A MINI (BMW Group) alapvető változtatásokat tett, amelyben a fenntarthatóság és a modern mobilitás különösen nagy hangsúlyt kap.
2019 júniusa óta valamennyi újonnan gyártott BMW és MINI modell megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak.
Ezen belül minden MINI 3 ajtós, 5 ajtós és MINI Cabrio benzinmotoros modell, valamint a MINI Clubman és a MINI Countryman modellek részecskeszűrővel felszereltek és megfelelnek az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátás standard előírásainak.
Ez is igazolja, hogy a MINI következetesen optimalizálja futó modelljeinek károsanyag-kibocsátását. A MINI Clubman és a MINI Countryman dízel változatai már 2018 márciusa óta megfelelnek az Euro 6d-TEMP standardnak.
Mondhatjuk, hogy a teljes modellpalettánk már most környezetbarátabb – és kedvezőbben fenntartható –, mivel egyes városokban/régiókban az EU6 károsanyag-kibocsátás standardoknak nem megfelelő autók vezetőinek extra büntetéseket kell fizetniük az alacsony károsanyag-kibocsátású zónákon való áthajtáskor.
Az RDE Level 2 2021 januárja után lesz kötelező, a BMW/MINI pedig már dolgozik az elkövetkező modelleken, hogy azok megfeleljenek az új tesztfolyamatoknak. Termékportfóliónkat lépésről lépésre bővítjük új motorváltozatokkal vagy műszaki átalakításokkal. Ennek köszönhetően a WLTP előírásainak való megfelelés a teljes palettánk tekintetében folyamatos.
Amennyiben kérdésed lenne az Euro 6d-vel, például a tesztelés folyamatával, a helyi adókkal vagy illetékekkel kapcsolatban, kérjük, keress bennünket a an.emaildress@mini.de címen – vagy fordulj hivatalos MINI Márkakereskedődhöz.