MAXIMALIZÁLD A HATÓTÁVOT.

Fedezd fel mindazt, amit tudnod érdemes a teljesen elektromos MINI teljesítményének optimalizálásával kapcsolatban útközben vagy azon kívül – így minden töltésből a legtöbbet hozhatod ki. Összeállítottunk egy hasznos útmutatót, amely segít maximalizálni a hatótávolságot, és elérhetsz az úticélodig.

mini elektromobilitás – mini electric – hatótáv-maximalizálás

A VEZETÉSI STÍLUSOD.

mini elektromobilitás - elektromos mini - egypedálos vezetés

EGYPEDÁLOS VEZETÉS.

A teljesen elektromos MINI egypedálos vezetési funkcióval csak a gázpedál használatával gyorsíthat és fékezhet is. Ahogy felemeli a lábát a pedálról, aktivál egy intelligens regeneratív fékrendszert. Ez nem csak simán lelassítja a MINI-t, hanem a lassulásból származó energiát át is alakítja. Az előrefelé irányuló mozgásból származó energiát, az akkumulátor újratöltésére használja fel. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy visszanyerj egy kis plusz töltést – miközben optimalizálod MINI akkumulátorod hatótávját és általános teljesítményét.

Kihívást csinálhatsz abból, hogy előre megjósold, mennyi ideig tudsz vezetni egyetlen pedállal a valódi fék érintése nélkül. A biztonság kedvéért mindig ügyelj arra, hogy elegendő helyet hagyj a lassításhoz. Ne aggódj a mögötted haladó vezetők miatt, mivel a féklámpák felgyulladnak, ha egypedálos vezetést használsz is, így jelezve nekik, hogy lassítasz. Ha azonban vészleállítást kell végrehajtanod, akkor a szabványos hidraulikus féket használd. 

„CSAK LEVESZEM A LÁBAMAT A GÁZRÓL. ERRE MÁRIS LASSÍTANI KEZD.”

MISTY, LONDONI ELEKTROMOS MINI TULAJ.

VEZETÉSI MÓDOK.

A középkonzolban található vezetési mód kapcsolóval számos különféle experience mód közül választhatsz, beleértve a Core, Green és Gokart módokat. A zöld mód következetesen fogyasztáscsökkentő beállítást kínál az akkumulátor hatótávolságának optimalizálása érdekében.

mini elektromobilitás – mini electric – hatótáv-megőrzés
mini elektromobilitás – mini electric – finomabban, messzebbre

MINÉL FINOMABBAN, MINÉL MESSZEBBRE.

A gyorsítás remek móka, de annak minimalizálása még különlegesebbé teszi az elektromos autózás élményét, hiszen alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Az egyenletes tempójú vezetés – a gyakori gyorsítás helyett – segít megőrizni a teljesen elektromos MINI hatótávolságát. Ez csökkenti az erős fékezéstől való függőséget is, amely több energiát fogyaszt, mint az enyhébb fékezés.

MISTY, LONDONI ELEKTROMOS MINI TULAJ.

„Az előkondicionálás egy remek funkció, amely az elindulás pillanatára felfűti az akkumulátort. Mindennek hatására az elindulást követően még hatékonyabb lesz autó. Minél kevesebb energiát használsz fel, annál inkább nő a hatótáv, illetve csökken a töltés költsége.”
mini elektromobilitás – mini electric – finomabban, messzebbre
mini elektromobilitás – mini electric – electric ikon

KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLET.

mini elektromobilitás – mini electric – külső hőmérséklet

ELŐFŰTÉS VAGY ELŐHŰTÉS?

A szélsőséges hőmérsékletek hatással vannak arra, hogy az akkumulátor mennyire tartja töltési szintjét. Nem tudjuk szabályozni az időjárást, de az előkondicionálási funkció lehetővé teszi, hogy a teljesen elektromos MINI akkumulátorát az optimális hőmérsékletre előmelegítsük vagy előhűtsük az elektromos hálózatból származó árammal. Az elektromos hálózatról, nem pedig a jármű akkumulátoráról. Hasonlóképpen beállíthatod a légkondicionálót az ideális hőmérsékletre, miközben az még töltés alatt van.

Ennek további előnye, hogy maximalizálja a hatótávolságot, mivel kevesebb energiára lesz szükség az utastér fűtéséhez vezetés közben. Ezt ütemezheted a teljesen elektromos MINI érintőképernyőjén, vagy távolról is beállíthatod a MINI alkalmazással. A szokásos időpontokban előfűthetsz is, így teljes kényelemben közlekedhetsz.

„IMÁDOM, HOGY AZ AUTÓ, MIKÖZBEN TÖLTŐDIK, KELLEMES HŐMÉRSÉKLETŰRE FŰTI FEL MAGÁT ADDIGRA, MIRE REGGEL BESZÁLLOK.”

IOLA, ELEKTROMOS MINI TULAJ.

FŰTÖTT ÜLÉSEK ÉS KORMÁNYKERÉK

Ahhoz, hogy jól érezd magad, általában bőven elég, ha MINI-d utastere a beszállás idejére előfűtött állapotba kerül. Fogcsikorgató hideg esetén azonban javasoljuk, hogy a kellemes hőérzet megteremtéséhez inkább válaszd MINI-d ülés- és kormánykerék-fűtését, mint a fűtőrendszert, amelynek intenzív használata apaszthatja a hatótávot.
mini elektromobilitás – fűtött ülések – kormánykerék
mini elektromobilitás – mini electric – hatótáv
mini elektromobilitás – mini hatótáv – téli hatótáv mini elektromobilitás – mini hatótáv – téli hatótáv

TÉLEN TÉNYLEG RÖVIDEBB?

A hideg időjárás több mint 20%-kal csökkentheti az elektromos autók hatótávját a What Car? magazin szerint. De ez a benzinüzemű autók fogyazstását is érinti akár 15%-kal.

Ezek általános értékek, és számos olyan változó van, amely befolyásolhatja a hatótávolságot, például a vezetési stílus, a terepviszonyok és a forgalom is. Jó tervezéssel azonban számíthatsz a teljesen elektromos MINI-dre, hogy eljuss oda, ahová szeretnél, változó időjárási körülmények között is.”

mini elektromobilitás – mini electric – hatótáv

KLÍMA VAGY ABLAKLEHÚZÁS?

A régi vita csak nem akar lezárulni. Ami nem csoda, hiszen a különféle felmérések hol ezt, hol azt tartják előnyösebbnek. Az viszont biztos, hogy egyik sem használ az üzemanyag-hatékonyságnak. A légkondi az akkumulátorból veszi a működéséhez szükséges energiát, a lehúzott ablak pedig növeli a jármű légellenállását. Ezzel együtt még mindig tartja magát az a vélemény, hogy a nyitott ablak a jobbik megoldás. Nagy forgalomban viszont mégis ki szeretné beszívni a kipufogógázt?

mini elektromobilitás – mini electric – klímahasználat kontra ablaklehúzás
mini elektromobilitás – mini electric – klímahasználat kontra ablaklehúzás

IOLA, ELEKTROMOS MINI TULAJ YORKSHIREBŐL.

„Mi tagadás, nem töltök minden éjszaka; inkább csak akkor, ha muszáj. Sokan meglepődnének, ha látnák: a megtett utak többsége olyan rövid, hogy aligha van szükség hozzájuk csurig töltött akkumulátorra. A hatótáv és a töltés miatt aggódóknak pedig csak ennyit mondanék: elindulás előtt tervezd meg az utazásaidat, majd, mikor már úton vagy, használd a Green menetmódok valamelyikét. A hatótáv szempontjából az is előnyös, ha nem viszel magaddal felesleges holmikat. Mindemellett csak annyira töltsd fel az akkumulátort, amennyire szükséges.
mini elektromobilitás – mini hatótáv – flash illusztráció

AKKUMULÁTORMÉRET.

SZÁMÍT AZ AKKUMULÁTOR MÉRETE?

A MINI-nél szilárdan hiszünk abban, hogy az akkumulátor használatának módja számít. A teljesen elektromos MINI szorosan ragaszkodik a jól ismert kreatív térhasználat elvünkhöz. Itt egy kifinomult, teljesen elektromos hajtásláncot egy nagyfeszültségű lítium-ION akkumulátor hajt meg, amely H alakban van elhelyezve, és a jármű padlójának hossza mentén az első ülések között és a hátsó ülések alatt helyezkedik el. Ez alacsony súlypontot eredményez, egyenletes súlyelosztással, ami fokozott stabilitást és agilis kezelhetőséget biztosít. És 400 km-es hatótávjával mindig odaérsz ​​ahová szeretnél.

mini e-mobilitás - akkumulátor méret mini e-mobilitás - akkumulátor méret

Pár gyorstipp.

mini elektromobilitás – mini electric – töltöttségiszint-tartomány mini elektromobilitás – mini electric – töltöttségiszint-tartomány
dam Image

20–80%

Az akkumulátor töltöttségi szintjét tartsd ebben a tartományban
mini elektromobilitás – mini electric – optimális hőmérséklet

20 °C

Ha nagyjából ilyen hőmérsékletű akkumulátorral indulsz el, nagy eséllyel messzebb jutsz el.

mini elektromobilitás – mini electric – optimális kerékméret

16–18"

Az ilyen méretű, sűrűbb mintázatú gumikkal hozzájárulsz a hatótáv optimalizálásához.
mini elektromobilitás – mini electric – optimális sebesség

50–70 km/óra

Ez az ideális sebességtartomány, ha minél tovább szeretnél autózni egy feltöltéssel.

mini elektromobilitás – mini electric – töltöttségiszint-tartomány mini elektromobilitás – mini electric – töltöttségiszint-tartomány

Gy. I. K.

Az országos elektromos hálózat kapacitása nem annyira központi kérdés, mint amennyire azt a legtöbben gondolják. Mind ez idáig az elektromos járművek piaci térhódításának üteme igen jól előrejelezhető volt az EU-ban, aminek köszönhetően mód nyílt a hálózat folyamatos fejlesztésére. A közeljövőben nincs is nagyon szükség új áramtermelő kapacitások bevetésére. A villamos hálózatok tulajdonosainak tehát volt idejük előre tervezni. A helyzet mindazonáltal országonként más és más. Észak-Európában például a fejlődés gördülékenyebb, mint másutt, mivel kellően erős villamos hálózat áll rendelkezésre többek között az általánosan elterjedt elektromos fűtés miatt. Európa más vidékein ennél árnyaltabbak a viszonyok, mert sok helyütt még mindig egyfázisú energiarendszerek és régebbi struktúrák vannak használatban. Mindez azonban gyorsan változik. Már csak az olyan „váratlan” fordulatok miatt is, mint annak felismerése, hogy az elektromos járművek létfontosságú szerepet tölthetnek be az energiaellátási rendszer rugalmasságának biztosításában. Vagyis ahelyett, hogy veszélyeztetnék a villamos hálózat stabilitását vagy teljesítményét, az elektromos járművek két keréken gördülő energiatároló egységekként funkcionálhatnának. A járművekben tehát eltárolható az energia, amely azután felhasználható lesz egy későbbi időpontban. Még néhány év, és rendelkezésünkre állnak majd olyan elektromosjármű-töltők, amelyek alkalmasak lesznek az összevont tartalékalap kezelésére. 

Tény, hogy a hideg ideiglenesen nagyjából 10-12%-kal csökkenti az elektromos járművek hatótávját. Ezzel együtt manapság az EV-k akár 250-300 kilométert is képesek megtenni egy feltöltéssel. Ez pedig bőven elég a napi jövés-menéshez. Kialakításuknak köszönhetően pedig az ilyen járművek jóval hatékonyabbak annál, mint azt a legtöbben gondolnák. Ráadásul a hagyományos autókhoz képest vitathatatlanul jobban elboldogulnak a hóban, ami a mélyen elhelyezett akkumulátor miatti alacsonyabb súlypontnak köszönhető.
Utóbbi gondoskodik az elektromos járművek havas és jeges úton is kiváló tapadásáról. Mindez azt is jelenti, hogy jobban kézben tarthatod a járművet. Ehhez jön még, hogy a MINI applikáción keresztül előfűtheted elektromos autód belső terét, amely így kellemes meleg és otthonos lesz, amikor beszállsz. Nem kell küszködnöd a jeges ablakokkal sem. Amennyiben az előfűtésre a töltés ideje alatt kerítesz sort, az akkumulátorból egy cseppnyi töltés sem fordítódik erre a célra. Az előfűtés tehát neked és a közlekedés biztonságának egyaránt jót tesz.

Ami a hatótávot illeti, a MINI Electric 234 kilométert (WLTP) is képes megtenni egy feltöltéssel. Ez pedig bőven elég a legtöbb szóba jöhető úthoz. Csak azt kell átgondolnod, hogy ténylegesen mekkora hatótávolságra van szükséged, illetve, hogy hol szeretnéd használni az autót.

Ha a navigációs úticél az elektromos hatótávolságon kívül van, ne aggódj, mivel a töltési lehetőség általában automatikusan hozzáadódik az útvonalhoz, vagy javaslatokat kaphatsz a megfelelő töltési állomásokra. Bár a szolgáltatás rendelkezésre állása modelltől és felszereltségtől függően változhat.

Az akkumulátor teljesítményét és energiatároló képességét befolyásoló külső tényezők közül az egyik legfontosabb a hőmérséklet. Valószínűleg már megfigyelted, hogy a mobiltelefonod akkumulátora szélsőséges hidegben és melegben hamarabb lemerül. Nincs másként ez a járműved esetében sem, jóllehet, a hőmérséklet hatását a minimálisra csökkentik az optimalizált töltési stratégiák. Azt tudtad egyébként, hogy az akkumulátorkapacitás információval szolgál a lehetséges hatótávról? A hőmérsékleten túlmenően a hatótávot természetesen befolyásolják a használatban lévő berendezések – például a légkondicionáló –, a terhelés, valamint a vezetési stílusod is.

Az elektromos járművek esőben és hóban is biztonságosan használhatók, mi több, a hagyományos autómosókba is el lehet menni velük. Az ilyen járművekhez való töltők és kábelek ugyancsak vízállók, a töltőcsatlakozók pedig védettek a vízkár ellen. 

Hasonlóan a hagyományos hajtáslánccal ellátott járművekhez, a vezetési stílus az elektromos autók esetében is alapvetően befolyásolja hatótávot. Általános szabályként elmondható, hogy előrelátó, nyugodt és szélsőséges kilengésektől mentes stílusban vezetve optimalizálható a hatótáv. Azzal például, ha autópályán 130 helyett 110 km/órás sebességgel haladsz, lényegesen messzebbre juthatsz el. A rekuperációs fázisok – amelyek akkor veszik kezdetüket, amikor leveszed a lábadat a gázpedálról – során a mozgási energia villamosenergiává alakul át, amely az akkumulátorban tárolódik el. Mindez további kilométerekkel növeli a hatótávot.

A legjobb, ha a töltöttségi szintet 20 és 80 százalék között tartod. Ennél alacsonyabb és magasabb is lehet a töltöttség, viszont az akkumulátor élettartamának szempontjából az a legjobb, ha az e két érték között mozog. A jármű fedélzeti menüjében egyszerűen és kényelmesen beállíthatod a 80 százalékos célértéket, így ezzel többet nem kell foglalkoznod. Egyébként ez is jó eséllyel elegendő lesz arra, hogy kiszolgálja a napi igényeidet. Ha pedig távolabbra utaznál, egyszerűen csak növeld meg a töltési célt.

mini elektromobilitás - J01 teaser

NINCS SZÜKSÉG BEMUTATÁSRA (VAGY ÜZEMANYAGRA).

332 005 FT/hótól*

*Finnaszírozási ajánlat a Merkantil Bank Zrt-től: 36 hónapos futamidő, kizárólag vállakozások számára, változó vagy fix kamatozással. A kalkuláció tájékoztató jellegű és nem minősül ajánlattételnek.

MINI A MAXIMUMON.

332 005 FT/hótól*

*Finnaszírozási ajánlat a Merkantil Bank Zrt-től: 36 hónapos futamidő, kizárólag vállakozások számára, változó vagy fix kamatozással. A kalkuláció tájékoztató jellegű és nem minősül ajánlattételnek. 

mini elektromobilitás - U25 BEV teaser